Eli'sLiv

Alla inlägg under mars 2012

Av Elin - 18 mars 2012 14:08

Hejssan.

Har nyss kommit in efter en långpromenad med Wilda i solen. Det var jätte mysigt och roligt eftersom lillgumman har blivit så duktig på att gå i koppel! Hon är inte ens 1 år! Hon är jätteduktig. Första gångerna man var ute på promenad med henne så var det som en drag kamp. Hon är min lilla älskade valp. Jag längtar till sommaren så vi kan träna Agility!  








Men det händer lite äckliga saker nu för tiden... Jag har drömt en massa saker under en längre tid. Och nu är det som om allt som händer har jag redan drömt... Det är så obehagligt  . Jag känner mig svimfärdig och jag tror att jag ska spy...

Det är inte kul och det händer minst 2-3 gånger per dag... Jag orkar inte med de. Det är bara läskigt och obehagligt...

Jag blir skakis bara av att tänka på det   hoppas att det lugnar sig snart!

//Eli   

Av Elin - 18 mars 2012 14:08

Hejssan.

Har nyss kommit in efter en långpromenad med Wilda i solen. Det var jätte mysigt och roligt eftersom lillgumman har blivit så duktig på att gå i koppel! Hon är inte ens 1 år! Hon är jätteduktig. Första gångerna man var ute på promenad med henne så var det som en drag kamp. Hon är min lilla älskade valp. Jag längtar till sommaren så vi kan träna Agility!  








Men det händer lite äckliga saker nu för tiden... Jag har drömt en massa saker under en längre tid. Och nu är det som om allt som händer har jag redan drömt... Det är så obehagligt  . Jag känner mig svimfärdig och jag tror att jag ska spy...

Det är inte kul och det händer minst 2-3 gånger per dag... Jag orkar inte med de. Det är bara läskigt och obehagligt...

Jag blir skakis bara av att tänka på det   hoppas att det lugnar sig snart!

//Eli   

Av Elin - 17 mars 2012 18:59

Jag har tänkt på en sak, syns verkligen min ADHD så lite?

Varje gång som jag säger att jag har ADHD så verkar de flesta bli shockade...

Jag tycker jag ha ganska klara symptom men döljer jag dom så bra?

Mamma berätta att min bror hade påpekat de idag. En av hans vänner har ADHD och om han inte tar medicinen så är han jättehyper.

Men tydligen på mig så syns det inte... 

Det sa en kvinna på min prao plats också när jag berättade om ADHDn...

Men jag tycker det är så konstigt... Har jag i mitt undermedvetna lärt mig hantera diagnosen? Eller syns den bara inte på mig?

Jag blir inte klok på det... Men det är på sett och vis bra för jag vill inte att folk ska se ner på mig pga ADHDn... Men ändå, jag vill inte behöva gömma den. 

Jag får grubbla lite mer på det.

//Eli

Av Elin - 17 mars 2012 13:19

Avgudar denna låt!!


Av Elin - 16 mars 2012 19:11

NOOOOOOOO! Nu är en awesome vecka slut  

Jag har varit på prao nu en hel vecka och det var super roligt! Jag vill bara dit igen! Jag lärde mig supermycket och jag hade jätte trevligt.

Min arbetsgivare var skithärlig! Jag diggar han starkt! Men alla på museet var coola!

Jag kommer fara mer dit nu efter som jag kände mig hemma där. Det var så sjukt mysigt och veckan har lockat en massa skratt. Minnen för livet med andra ord  

//Eli   

Av Elin - 11 mars 2012 16:52

Gud vad jag är nervös! Jag känner hur jag skakar lite. Jag ska nämligen på min första praodag imorron....!

Jag ska vara på Kundskaps källan på Museet i stan. De kanske låter lite boring men jag tycker det ska bli intressant.

Men jag känner någon sårts press på mig eftersom de sa att de inte brukar ta in praktikanter. Men de gjorde vissa undantag, och JAG var ett sånt undantag! Jag är skitglad över de! Men jag börjar tänka på att jag kanske gör bort mig totalt... De skulle vara så jävla pinsamt . Jag vill göra ett bra intryck hos dom så jag vill inte sabba det..



Jag är oxå rägg för min ADHD.... Jag är rädd att bli frustrerad, rastlös eller arg... Jag skulle inte kunna förlåta mig om jag vart det!

Det är ganska jobbigt att behöva vara orolig eller till och med rädd för de. Jagg vet att jag blir rastlös super lätt... Frustrerad och arg blir jag när det inte går som jag vill... Men att få ett utbrott är det som jag är mest rädd för... För av de utbrott som jag har haft mins jag inget... Mina vänner har berättat för mig vad som hände då, men för mig är det bara svart...


Men önska mig lycka till nu! //Eli

Av Elin - 10 mars 2012 16:19

Fan! Jag vet inte vad det är som jag gör för fel!

Jag är som de flsta... Jag vill oxå ha ett förållande och kunna skriva att jag älskar dig och mena de till 10000%

Men de verkar som om jag är horstämplad eller något liknande...

Det finns två killar som är på mig. Den första kände jag knappt, sen börja han säga att han gilla mig när vi bara va bekanta... Men efter ett tag vart det bråk och det slutade med att han sa att jag vat knäpp och så vidare...

Den andra killen är en kompis ex. Han kände jag just så pass oxå när han böra snacka med mig.

Det visade sig att i slutändan ville de bli tillsammans med mig för en sak...

SÅ FAN HELLER ATT JAG TÄNKER BLI EN HORA!

Pga dom så har jag tyvär börjat om med en sak som jag ångrar... Kalla mig emo eller va fan som helst men jag har skadat mig igen...

Men jag får känslan av att jag aldrig kommer duga... Men som tur är att jag har mina vänner som räddar mig när jag är nere i botten. Tack som fan! //Eli

Av Elin - 2 mars 2012 12:46

Suck... Varför ska jag alltid höra att jag är konstig för jag får lätt panik.

Jag vart inträngd i ett hörn av mina vänner tills jag inte klarade mer.

Då bad jag dom att backa lite för jag fick panik.

En killes svar på de: "Som vanligt då."

"Vad menar du med de?"

"Att du alltid får panik av nån anledning."

Jag vet att jag har problem... Det är ju därför jag måste äta en massa mediciner för att klara av en dag.

JAg vet inte varför han sa så och jag vet inte om jag överreagerade men de kändes jobbigt att höra att jag bara har panik...

Jag äter lugnande mediciner mot dom anfallen som jag kan få men tydligen räcker inte de.

jag får väll leva med mina panik attacker... //Eli

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards